دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1395 - 09:32
در هفت ماهه نخست سال جاری رخ داد:

سهم  57 درصدی صادرات از فروش محصولات پتروشیمی

هفت ماهه نخست امسال،‌ بیش از 20 میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید شده در مجتمع های کشور به فروش رسیده که از این میزان 11 میلیون و 724 هزار تن آن به صادرات اختصاص داشته است که که نشان دهنده سهم 57 درصدی صادرات از فروش محصولات پتروشیمی در کشور است.
کد خبر : 133814

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه همچنین 8 میلیون و 728 هزار تن محصول پتروشیمی نیز در داخل کشور به فروش رسیده است. آمارها حکایت از آن دارد که از مجموع فروش داخلی در هفت ماهه امسال سهم مجتمع های پتروشیمی منطقه ماهشهر 3 میلیون و 306 هزار تن، سهم مجتمع های واقع در عسلویه بیش از 4 میلیون تن و مجتمع های مستقر در سایر مناطق یک میلیون و 415 هزار تن بوده است.


تولید واقعی صنعت پتروشیمی از ابتدای سال تا مهرماه بالغ بر 28 میلیون و 753 هزار تن بوده است که این میزان تولید نسبت به ظرفیت اسمی 73 درصد رشد را نشان می دهد و از سوی دیگر این میزان تولید در مقایسه با برنامه تولید حکایت از رشدی 84 درصدی دارد.


از میزان کل تولید این صنعت در مدت یاد شده، سهم 20 مجتمع پتروشیمی در منطقه ماهشهر بیش از 10 میلیون و 228 هزارتن، 14 مجتمع پتروشیمی در منطقه عسلویه 12 میلیون و 866 هزار تن و سهم 19 مجتمع پتروشیمی در سایر مناطق کشور 5 میلیون و 658 هزار تن بوده است.


سهم مهرماه از مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی حدود 3.81 میلیون تن بوده که از این مقدار یک میلیون و 124 هزار تن به فروش داخلی و یک میلیون و 557 هزار تن به صادرات اختصاص یافته است.


ارزیابی فروش در ماه مورد گزارش نشان می دهد که پتروشیمی زاگرس از نظر مقدار و پتروشیمی نوری از نظر ارزش بالاترین عملکرد صادراتی را به خود اختصاص داده اند.


گفتنی است، به ترتیب مجتمع های پتروشیمی ارومیه، شیراز، رجال، بیستون، فن آوران، پلیمرکرمانشاه،کربن ایران، تبریز،لاله، خراسان، غدیر، قائد بصیر واهتمام جم به ترتیبب بالاترین عملکرد تولید در این ماه را محقق کرده اند.


در بخش صادرات پتروشیمی نیز سهم ماهشهر دو میلیون و 954 هزار تن، سهم عسلویه 6 میلیون و 665 هزار تن و سهم مجتمع های سایر مناطق کشور دو میلیون و 122 هزار تن بود.


همچنین، پتروشیمی بندر امام از نظر مقدار و پتروشیمی پارس از نظر ارزش، شرکت های فعال دربخش فروش داخلی بودند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب